Banner

nieuws.enola

GOODBYE 2017: Feist :: Century

Zes jaar duurde het eer Feist met een opvolger kwam voor Metals. Die plaat was na de iPod-hit “1, 2, 3, 4” en het iconische dansje op “My Moon, My Man” (beide van op The Reminder), verrassend onverschillig onthaald. Terwijl het niets minder dan een grauw juweeltje was. Feist werd er zowaar wat nukkig van tijdens concerten. Dit is immers wat ze wou doen en het zou zo zijn. Nadien trok ze de woestijn in, om er pas veel later weer uit te komen met een nog rauwere opvolger – het ironisch getitelde Pleasure.

 

GOODBYE 2017: Taylor Swift:: Look What You Made Me Do

Af en toe een luchtige pop plaat waarvan je de lyrics van een half uur ver voelt aankomen, waarom niet? Heel af en toe komt er zelfs een popnummer voorbij dat je verrast en waarvan je denkt “godverdomme, ja!”. En dat is net wat Taylor Swift klaarspeelde met “Look What You Made Me Do…”.

   

GOODBYE 2017: Big Thief :: Mythological Beauty

Big Thief is een folkrockband uit de VS onder leiding van Adrianne Lenker en zij hebben dit jaar met hun tweede album Big Thief :: Capacity ongetwijfeld reuzenstappen voorwaarts gezet. Ergens op een mistig kruispunt tussen Lucinda Williams en Julien Baker bevindt dit sleutelnummer "Mythological Beauty" zich, een empathische, diepgravende, doodeerlijke ode aan de moeder van Lenker.

   

GOODBYE 2017 :: Fleet Foxes :: Third Of May/Ōdaigahara

Met herbevestigend werk van voorheen prominente afwezigen als Wolf Parade, Grandaddy, en ons eigen Millionaire en Absynthe Minded, leek 2017 soms het Jaar Van De Comeback. Eén terugkeer uit hiatus stak er evenwel met kop en schouders bovenuit: met derde Crack-Up maakte Fleet Foxes simpelweg de beste folkplaat van het jaar. Lead single “Third Of May/Ōdaigahara” lijkt met zijn bijna 9 minuten niet direct de meest evidente keuze ter promotie van het album, maar is wel de sleutel tot het mysterie, en daarom onontbeerlijk.

   

ENOLA VI.BE: THE SPACELYS

Maandelijks selecteert enola.be op vraag van Poppunt een aanstormend talent uit de grote vi.be-poel. Deze keer: The Spacelys.

   

GOODBYE 2017: Pharmakon :: No Natural Order

Ook al wilde Margaret Chardiet met haar vierde Pharmakon-album Contact meer toenadering tot haar luisteraar zoeken, nam die stap nog steeds de vorm van een aantal flinke muilperen aan. Op iets meer rechttoe-rechtane power electronics brult ze nog steeds de longen uit haar lijf. Het album leidde echter tot een grootsere ervaring bij excellente live-passages waarin zowel het technische vernuft als de rauwe vocale energie des te sterker overkwamen.

   

Festivalnoise
Kort
Uit ons archief
Banner

TEST